Het verleden blijft met je meegaan

Elbert Grift 09 februari 2020
1 Fout werd de Ierse bokser Danny fataal, bij een aanslag op een politiebureau wordt hij opgepakt en vastgezet, hij wordt bevrijd door een paar vrienden maar daarbij valt een dode door zijn toedoen, hij moet vluchten en kiest Amerika als eindbestemming.
In Amerika komt hij (hij heeft de naam Frankie aangenomen) bij toeval in het New York circuit terecht en met name in het wereldje van de illegale bokspartijen waarop veel geld wordt ingezet, bij een gevecht met de plaatselijke held wordt deze onverslaanbaar geachte bokser echter door hem gedood en moet hij verderop, hij wordt hierbij geflankeerd door de man die hem het bokscircus inbracht, samen met diens zuster Lucia op wie hij heimelijk verliefd is, ze komen aan in Hollywood waar de liefde tussen Lucia en Frankie verder opbloeit en waar ze bovendien gezamenlijk succes hebben in een agentschap voor acteurs/actrices, de broer Nicky begeeft zich weer in de onderwereld, en dat levert een prima verhaal op, dat even spannend als vindingrijk is.
Een prachtig uitgewerkt boek door Ellory die echt weet hoe je een verhaal moet brengen op een prettige manier geschreven, een boek wat je bijblijft, mijn complimenten voor de schrijver.

Meer recensies van Elbert Grift