Moeizaam begin maar spannend einde!

elinevandm 09 januari 2020
De terechtstelling was het tweede boek dat ik las van Val McDermid want eerder las ik ook al Blinde obsessie van haar. De terechtstelling begint aanvankelijk wat moeizaam, de introductie van een hele resem dorpsbewoners maakt dat de vaart wat uit het verhaal gaat. Toch kwam er op een zeker punt verlichting want er werden sporen gevonden die meteen zorgden voor meer spanning.

De verdenking komt na enige tijd te liggen op iemand uit het dorp en een veroordeling kan dan ook niet uitblijven. Let wel: dit verhaal start in de jaren ’60 dus de tijdsgeest is compleet anders en roken lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn. Het einde is wel verrassend te noemen, maar door opnieuw zoveel namen op te rakelen uit het begin, was ik wel even het noorden kwijt.

De terechtstelling was een goed, vlot boek maar de dikte kon zeker ingeperkt worden door enkele zaken te schrappen die iets teveel herhaald worden doorheen het verhaal. Een knappe 4 sterren is mijn eindoordeel voor dit eerste gelezen boek van 2020!

Meer recensies van elinevandm