“Wie is de moordenaar in ons midden? Het kan iedereen zijn…”

elinevandm 12 mei 2020
Het gerucht is het eerste boek dat ik lees van Lesley Kara. De Engelse versie trok eerder mijn aandacht al door de toffe cover en de korte inhoud. Een dorp met een onbekende moordenaar en de jacht hierop, ik hou ervan.

Het verhaal komt aanvankelijk wat stroef over en gaat over het dorpsleven en Joanna en haar gezinssituatie. Allemaal leuk, maar toch miste ik de nijpende, zweterige spanning soms wel. Een leuk aspect is zeker de toevoeging van de krantenknipsels die handelen over Sally McGowan’s leven. Je hoort ook de slachtoffers aan het woord en af en toe kruip je in het hoofd van de dader. Hoewel dit in het begin voor mij niet duidelijk was, dat dit effectief Sally was die tot ons sprak.

Het verhaal is niet slecht en zeker het einde heeft ervoor gezorgd dat ik uitkom op een mooie eindwaardering . Die laatste 25% van het boek zorgen voor een complete ommeslag en ook op de allerlaatste pagina verrast Lesley Kara ons. Spijtig dat die laatste 25% niet meer ‘uitgebuit’ geweest zijn naar de eerste 75% van het boek.

Absoluut een goed verhaal en misschien groeit Kara ook wel nog de komende jaren. Die onderhuidse spanning mag gerust nog meer opgedreven worden. Een mooie 4 sterren is mijn uiteindelijke waardering geworden.

Meer recensies van elinevandm