De sfeer en de details zijn subliem weergegeven!

elinevandm 23 december 2019
Melkbloed van Clara Weiss is een redelijk onbekend boek in Vlaanderen als je het mij vraagt. De recensies zijn niet in grote getale te vinden en toch scoort het boek wel relatief goed, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Melkbloed is wel een uiterst traag verhaal dat fors inspeelt op details en de sfeer. Alles wordt uitgebreid uitgelegd en niet alles draait om de moorden in het dorpje. Ook de overlevingsdrang en de verhoudingen in het gehucht komen aan bod.

De ontknoping op het einde werd duidelijk verteld en was goed te volgen. Het was logisch en niet vergezocht. Ik heb genoten van ‘Melkbloed’, ondanks het ietwat te trage karakter soms. Iets minder uitgebreid had misschien beter het verhaal ten goede gekomen, maar dit heeft me nu niet mateloos gestoord. Ik geef ‘Melkbloed’ een mooie score van 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm