Genoten van dit eerste deel!

elinevandm 10 juli 2024
Stille wateren was het debuutboek van Viveca Sten in België. Eerder las ik al Verborgen in de sneeuw van haar en dat beviel me uiterst goed. Ik besloot om me aan de Sandhamn reeks te wagen en heb daar geen seconde spijt van gehad. Stille wateren laat de lezer kennismaken met Nora en Thomas. Zij een juriste, moeder van 2 zoons en getrouwd met Hendrik. Hij, een politieman, gescheiden en recent verloor hij een dochtertje aan wiegendood. Beiden zijn goed bevriend en Viveca Sten zorgt voor een goede uitwerking van beide personages. Het boek draait rond de vondst van een lichaam dat verstrikt geraakt is in een vissersnet. Of het moord, een ongeluk of een natuurlijke dood is, is lang niet duidelijk. Tot een familielid van het slachtoffer ook dood wordt aangetroffen. Vanaf dan schiet het gehele politieapparaat in werking.

Sten laat de lezer kennismaken met Sandhamn en je merkt dat ze met kennis van zaken spreekt. De spanning wordt langzaam opgebouwd, maar nergens begint het verhaal tegen te steken. Ook het privéleven van Nora en Thomas waren voor mij mooie toevoegingen en nergens werd het echt saai. Het verhaal heeft een mooie mix tussen allerhande ingrediënten die ervoor zorgen dat je als lezer geboeid blijft en wilt verder lezen. Stille wateren kent een verrassende ontknoping en doet uitkijken naar het tweede deel. Ik heb alvast genoten van dit boek en was meteen geprikkeld om verder te gaan naar het volgende deel. Voor Stille wateren geef ik graag 4 sterren.

Meer recensies van elinevandm