Puzzelstukken passen op het einde net iets te makkelijk in elkaar

elinevandm 18 oktober 2019
Het verhaal start met een levende Rachel die midden in de nacht twee kennissen tegenkomt. Na die ontmoeting is ze naar huis gereden en ontbreekt elk spoor van haar. De relatie met haar moeder en stiefvader is ronduit slecht te noemen. Elkaars bloed kunnen ze wel drinken. Het is aan Jonathan Stride om tussen deze verbroken familiebanden te gaan graven naar een motief voor de verdwijning van Rachel.

Er wordt eveneens teruggegrepen naar de vermissing van Kerry, enige tijd terug. Ook zij verdween zonder ooit gevonden te worden. Er worden verbanden gezocht, maar geen van beide meisjes duikt op. Drie jaar later wordt er een lijk in de dorre stad Las Vegas aangetroffen van een jong meisje.

De schrijfstijl is goed en weet te boeien, maar de inhoud van het boek kon wel beter uitgewerkt worden. Alles past op het einde net iets te goed in elkaar en het blijft draaien rond een kleine cirkel van verdachten/ondervraagden. Vraag is ook of het gebeuren in de rechtbank zo breed diende uitgesponnen te worden, gelet op de latere feiten. Verdorven hield me op het einde wel stevig in de ban, toen alle puzzelstukjes eindelijk in elkaar passen. Daarom krijgt deel 1 van de Jonathan Stride serie een 3,5 sterrenbeoordeling van mij, afgerond naar 4 sterren.

Meer recensies van elinevandm