'je moet niet alles willen vinden wat verloren is gegaan...'

elinevandm 31 augustus 2020
Verloren is het eerste deel in de serie rond forensisch psychologe Paula Maguire. Ik was al een tijdlang benieuwd naar deze serie, zeker door de zeer mooie covers die al snel mijn aandacht trokken. Het verhaal gaat over twee vermiste meisjes in het stadje Ballyterrin, waar Paula als kind gewoond heeft. Deze meisjes lijken van de aardbodem verdwenen en het is aan Paula en het speciaal daarvoor ingericht team om deze tieners op te sporen. Er blijken echter heel wat geheimen schuil te gaan in het kleine stadje en deze bemoeilijken enorm de zoektocht naar wat er voorgevallen is. Paula ontdekt al snel dat je niet alles moet willen vinden wat verloren is gegaan.

Ik vond ‘verloren’ een goed begin van deze serie en ook zeker het einde zou me wel aanzetten om ook deel twee te gaan lezen. Het boek zelf was soms wel moeilijk te volgen. Ze spreken hier veel over een bepaalde sekte die opereert in het stadje en alle mensen die er werken. De eerste helft van het boek was lastig om te volgen en bleef soms langer liggen dan ik eigenlijk gewild had. Ik denk dat dit vooral daaraan lag en doordat er soms niet echt vaart in het verhaal zat. Gelukkig werd het einde wel beter en werd het ook wel duidelijker. Hoewel ik toch niet alles tot in de puntjes heb begrepen. Ik ben wel van plan om het volgende deel ook zeker te lezen, gezien de korte inhoud me wel telkens aansprak. Ik geef verloren een mooie 4 sterren!

Meer recensies van elinevandm