Onduidelijkheid troef in teveel op te lossen cases

elinevandm 07 februari 2020
Vers bloed had een spannende achterflap en trok me aan om te lezen. Stuart MacBride kon me in boek één absoluut overtuigen en ook boek twee was aardig geschreven. Vers bloed was echter (voor mij) te chaotisch. Teveel zaken die door elkaar liepen en die dan soms aan elkaar gelinkt kunnen worden.

Logan wordt van de ene inspecteur naar de andere geslingerd als het ware. Meerdere zaken worden aan hem opgedragen, soms is er onduidelijkheid troef en op het einde was ik soms echt de draad kwijt. Wie is verantwoordelijk voor wat, welke zaak is nu feitelijk opgelost,…

De opbouw was te chaotisch en het toneelstuk van Insch voegde weinig meerwaarde toe, maar was wel humoristisch. Insch is overigens één van mijn favoriete personages uit deze serie! Vers bloed kon me niet helemaal overtuigen en daarom ook maar een 3 sterren.

Meer recensies van elinevandm