Recensie Hazel's pentakel

Ellis van Zijll 16 augustus 2021 Auteur
Dit boek is in twee verschillende edities uitgebracht. De oudere versie heeft een meisje met een pentakel hanger op de voorkant, de andere heeft meer krullen en symbolen op de voorkant.

Hoewel ik graag en vaak fantasy lees, lees ik niet zo vaak urban fantasy. Waarbij het verhaal zich afspeelt in een variant van de “echte” wereld. Ik was al een tijd op zoek naar een boek waar hekserij een rol in speelt en was dus razend benieuwd naar dit boek, van eigen bodem!

Het verhaal begint direct heftig, met Hazel die zich in een benaderde situatie bevindt. Haar oom is ontzettend onredelijk tegen haar en ze moet vluchten. Vanaf het begin voel je met Hazel mee. Ze is haar ouders kwijt en is erg eenzaam. Je gunt haar dat ze haar geheugen weer terugkrijgt.

Het boek bevat niet zo veel bladzijden, maar toch heeft het verhaal een vrij rustig tempo. Er wordt tussendoor een hoop uitgelegd over hekserij en samen met Hazel leer je over verschillende rituelen, werking van edelstenen en nog veel meer. De informatie is steeds gedoseerd, waardoor het nooit teveel en niet verveeld.

De eerste gedeelten van het boek missen wel een beetje spanning, maar de lessen over hekserij en het mysterie rond Hazel maken toch dat je blijft lezen. Het einde is dan wel weer spannend en bevat een twist, die ik niet had zien aankomen. Dit maakt dat je toch snel verder wilt met het volgende deel!
Het verhaal bestond uit fijne, korte hoofdstukken en werd verteld door middel van een vlotte schrijfstijl. Hoewel Hazel zeventien is aan het begin van het verhaal, is ze mentaal nog vrij kinderlijk. Waardoor ik denk dat het boek het meest geschikt is voor jongeren tussen 12 en 15 jaar. Uiteraard kan je er als volwassenen ook van genieten, wat ik zeker heb gedaan!

Als je meer wilt leren over hekserij in combinatie met een boeiend, mysterieus verhaal dan is Hazel’s pentakel een boek voor jou!

Ik geef het boek 4/5 sterren en raad hem zeker aan!

Meer recensies van Ellis van Zijll