Recensie Hazel's spreuk

Ellis van Zijll 16 augustus 2021 Auteur

Let op! Kan spoilers bevatten!

Dit boek is in twee verschillende edities uitgebracht. De oudere versie heeft een meisje met een boek in haar handen op de voorkant, de andere heeft meer krullen en symbolen op de voorkant.

Nadat ik zoveel interessante dingen over hekserij had geleerd in deel 1 en het spannende einde, wilde ik vlug door naar deel 2. Gelukkig lag deze al snel klaar bij de bibliotheek, maar zou dit deel net zo leuk zijn als het eerste deel?

In het begin volgen we hoe Hazel haar leven weer heeft opgepakt. Ze heeft de plek van Eda ingenomen als coven leider en volgt haar passie, door een opleiding te volgen aan de kunstacademie. Al snel wordt haar leven verstoord door leden van een duistere beweging, die het op haar gemunt blijken te hebben.

Een groot gedeelte van het verhaal bestaat uit Hazel, die zich probeert te verschuilen voor het aanzwellende kwaad. Helaas had dit niet de spannende uitwerking op mij, die het wel zou moeten hebben. Dit verhaal was een stuk voorspelbaarder dan deel 1 en dat vond ik wel jammer. Al snel heb je door wat er zal gaan gebeuren en hoe iets wat vermijdelijk was toch gebeurd.

Ook dit deel heeft wat lessen over hekserij, maar omdat Hazel nu haar geheugen terug heeft en deze informatie dus al weet, voelt het onnatuurlijker aan dan in deel 1.
Ik had gehoopt dat we in dit deel een glimp op zouden vangen van bepaalde personages waar veel over gesproken wordt, maar dat blijft helaas uit.

Het einde had ook niet zo’n vat op mij als het einde van deel 1. Toch was er wel weer een wending die ik niet zag aankomen, maar dit maakte het einde niet. Wel las het boek weer erg vlot en had het weer de fijne, korte hoofdstukken uit het eerste deel.

Ondanks dat ik dit deel minder vond, kijk ik erg uit naar het vervolg. Dit zal ook het afsluitende deel van de serie worden, dus ik ben erg nieuwsgierig naar de finale van het geheel!

Ik geef het boek 3/5 sterren en raad de serie in zijn geheel aan.

Meer recensies van Ellis van Zijll