Short review Charles en het dierenparadijs

Ellis van Zijll 16 februari 2020 Auteur
Short review Prins Charles en het Dierenparadijs

Waardering: 3,5 ster

Een tijdje geleden werd mij gevraagd of ik dit boek zou willen recenseren. De prachtige cover en de interessante beschrijving op de achterflap trokken mij ondanks dat dit een jeugdboek is en geen Young adult, wat ik normaal gesproken veel lees. In het verhaal speelt prins Charles de hoofdrol. Hij zal koning worden over het land Brinorger. Zijn vader verdween lang geleden door het toedoen van de heks Aurora en nu Charles weet waar zij verblijft zint hij op wraak. In het begin had ik wat moeite om mij in te leven met George. Hij maakte niet altijd de keuzes die ik zelf zou maken, maar toch heb ik mij erg vermaakt met het lezen van dit verhaal. Het is erg leuk om te lezen hoe Charles zich moet bewijzen in de dierenwereld nadat hij in een kat is veranderd en hoe hij betrokken raakt bij de andere dieren. Aan het einde heeft hij dan ook een serieuze les geleerd en dit geeft de lezer een voldaan gevoel als het verhaal word afgesloten. Wel denk ik dat het verhaal nog beter tot zijn recht had gekomen met hulp van redactie, maar het doet niet af aan het leesplezier.

Meer recensies van Ellis van Zijll