Boeiend verhaal

EMBV 21 juli 2019
Vooraf had ik zoiets is dit wel iets voor mij , maar zodra je in het boek begint heeft het je te pakken en weet je dat in een zeer boeiend verhaal terecht bent gekomen.

Het is niet alleen een spannend verhaal, maar ook heeft het een stukje geschiedenis zoals het ontstaan van het vroegere Christendom, zeer interessant. Zeker niet minder interessant is de geschiedenis rond Leiden. Het boek is in een vrij vlotte stijl geschreven, korte hoodstukken, waardoor je eigenlijk door het boek heen vliegt, ondanks dat er ook gedeelten in zitten die wat moeilijker door te komen zijn, zoals de briefwisseling tussen Petrus en Judas. Maar dat waarschijnlijk meer aan de lezer liggen dan aan het boek. De personages zijn goed uitgewerkt zodat je het gevoel hebt er band mee op te bouwen.

Jeroen Windmeijer wordt de Dan Brown van de Lage Landen genoemd, zou kunnen, maar schrijvers met elkaar vergelijken vind ik niet zo geweldig. Iedere schrijver heeft zijn eigen stijl en de stijl van Jeroen is goed bevallen.

Samengevat : Een heerlijk boek van Nederlandse bodem, goed uitgewerkt, mooi stukje geschiedenis, juiste dosis spanning.

Meer recensies van EMBV