Blijft leuk

EMBV 22 september 2020
Sofie Speurneus een leuke nieuwe serie voor de jonge kinderen onder ons. In het boek gaat het verhaal rond Sofie verder. Sofie is nu echt detective samen met haar (nieuwe) vriendinnen. In dit boek gaan we met Sofie naar de kermis.

Op de kermis willen ze zich lekker uitleven zeker nadat de oma van Sofie ze geld heeft gegeven. Echter, raakt Sofie haar geld kwijt. Maar dan blijkt Sofie niet de enige te zijn. Veel meer mensen raken geld en telefoons kwijt. Wat is er aan de hand? Tijd voor Sofie Speurneus en haar vriendinnen om op onderzoek uit te gaan.

Het verhaal is spannend genoeg voor de jonge kinderen. Bijzonder aan de verhalen van Sofie Speurneus is dat het verhaal ondersteund wordt door heel veel tekeningen. Waar vroeger kinderboeken alleen uit tekst bestonden, nu dus veel tekeningen. Op zich heel leuk gedaan, maar af en toe heb je wel het gevoel in een stripverhaal beland te zijn. Misschien toch ietsje minder tekeningen? Het is een klein kritiek puntje.

Over het algemeen is Sofie Speurneus een hele leuke serie en het is dan ook te hopen dat de andere delen ook een Nederlandse vertaling krijgen.

Meer recensies van EMBV