Goede Thriller

EMBV 22 december 2019
Dit is het eerste boek van Alex Marwood dat ik heb gelezen.

Het boek begint met een e-mail over de verdwijning van Coco van drie jaar oud. Haar meter stuurde het uit om het bericht te verspreiden over het missen van de kleine Coco. Daarna zijn er getuigenissen over Coco en wat verschillende mensen dat weekeinde zagen.

Coco verdween tijdens het 50e verjaardagsweekend van haar vader. Er werd aangenomen dat ze waarschijnlijk uit een kamer was gehaald waar andere kinderen, waaronder haar tweelingzus, Ruby sliepen. De tijdlijn loopt heen en weer vanaf het weekeinde dat Coco vermist werd tot 12 jaar later nadat haar vader, Sean Jackson, dood in een hotel is gevonden.

In het boek komen heel veel personages voor, wat het voor de lezer niet altijd even gemakkelijk is. Je moet het hoofd er goed bijhouden. Dat betekent echter dat het boek niet altijd even vlot leest. Je bent constant aan het schakelen tussen personages en het heden en verleden. Achteraf ben ik blij dat ik doorgezet heb wat het verhaal is ondanks de genoemde minpuntjes boeiend en je wilt gewoon weten wat er jaren geleden gebeurde met Coco.

De details en de feiten rond Coco’s verdwijning worden langzaam onthuld naar het einde van het boek toe. Je vermoedt als lezer wel het een en ander. De wending aan het einde zag ik niet helemaal aankomen.

Meer recensies van EMBV