Wat een geweldig absurd boek om de realiteit te vergeten!

Bookaholic F 08 augustus 2020

Een meisje met twee borsten is een must-read, als je houdt van boeken die buiten de lijntjes durven te kleuren!

Erik Segers heeft met zijn debuut Ik ging naar de dokter volgens velen een hilarisch boek geschreven. Om eerlijk te zijn, moet ik bekennen dat ik dit niet las, maar nadat ik de vermakelijke inhoud voor Een meisje met twee borsten ontdekte, wist ik gewoon dat dit boek misschien wel iets voor mij was.

Een meisje met twee borsten bestaat uit drie, op het eerste gezicht, aparte verhaallijnen.

Jonathan, een Vlaamse jongeman, gaat zijn geluk in New York zoeken, maar komt terecht in een blind date die anders verloopt dan hij gedacht had.
Ouri en Janet zijn twee jonge meiden die elkaar tegen het lijf lopen in Central Park en boezemvriendinnen worden.
Pief, Poef en Paf lijken wel clowns, maar het zijn gangsters, die, nadat ze de mist ingingen in België, op zoek gaan naar een nieuw leven in het verre Mexico.
Al deze personages komen uiteindelijk samen terecht in een hachelijk, erotisch en knotsgek avontuur met een snufje romantiek en drama.

Erik Segers verweeft deze verhaallijnen op een ongelooflijk grappige manier in elkaar. Niets is te gek in deze dolkomische roman waarbij borsten de aparte rode draad vormen. Naast humor heeft de auteur slim de actualiteit en media gebruikt om zijn verhaal vorm te geven.

Om niet te spoileren bij deze roman moet je goed oppassen, maar ik kan meegeven dat Een meisje met twee borsten een waanzinnige trip is waarbij realiteit en fantasie door elkaar lopen.

Dit boek lijkt nergens over te gaan, maar als je tussen de regels leest, verwerkt de auteur meerdere thema’s in zijn verhaal. Liefde, vertrouwen, erotiek en afkomst zijn de meest in het oog springende, maar misschien zie jij er nog wel meer.

Wanneer blijkt hoe de absurde plot samenkomt, denken sommige lezers misschien: “Nee joh, dit is er over”, maar als je, net als ik, graag aparte boeken leest, dan ga je van begin tot eind genieten van deze geestige roman.

Misschien had wat dosering in de scènes voor meer fans gezorgd, omdat je wel moet houden van deze over the top stijl. Het zou jammer zijn als je deze geinige vertelling daardoor niet op je leeslijst zet, omdat deze roman, als je out of the box durft te gaan, echt veel te bieden heeft.

Een meisje met twee borsten leest als een trein, heeft een prettige schrijfstijl en is door het Vlaamse tintje en de leuke voorvallen een heerlijke en originele roman met een goed geconstrueerde plot. De karakters zijn aandoenlijk en zelfs de boeven maken je aan het lachen. Kortom, in deze moeilijke tijden is deze krankzinnige roadtrip het ideale medicijn om een dipje tegen te gaan.

Een meisje met twee borsten doet je gegarandeerd de tijd vergeten. Wat heb ik genoten van deze dwaze roman!
****en halve ster

Meer leuke reviews lezen, ga snel hier kijken https://indeboekenkast.com/

Meer recensies van Bookaholic F