Moord in het Drents

Gea L 16 november 2019
Dit boek stond al een tijdje in de kast te wachten om gelezen te worden. Vorige week was het dan zover. Sinds lange tijd eens weer een Drents boek lezen. En wat is het heerlijk om in je eigen taal te lezen. Ik moest af en toe denken aan Hier kom ik weg van Daniël Lohues. Dat kwam niet door het onderwerp van het boek… een moord, die niet zomaar opgelost is. Maar door het warme gevoel dat het Drents bij mij oproept, de voor mij bekende plaatsen, die in het verhaal voorkomen, maar ook de personen in het boek, die heel menselijk neergezet zijn.
Het verhaal begint vanuit het perspectief van de dader. Verderop in het verhaal komen nog een paar stukjes vanuit deze persoon. De rest van het verhaal wisselt het perspectief vanuit meerdere personen, voornamelijk vanuit de politiemensen.
Vier jongens worden, nadat ze zijn wezen stappen, doodgeschoten. Inspecteur Freek Rossing en zijn collega’s hebben maar weinig aanknopingspunten. Tijdens de zoektocht komen er allerlei opties voor het motief van deze laffe daad naar voren en blijkt dat mensen zich vaak anders voordoen dan ze zijn.
Ik heb ontzettend genoten van dit boek en hoop dat er meerdere boeken van Anne Doornbos over Freek Rossing zullen verschijnen.

Meer recensies van Gea L