Op zoek naar een zondebok

Gea L 04 oktober 2019
Dit is het debuut van Jacobine van den Hoek en wat voor één! I
Fye Lieveheer woont met man Ger en dochter Sara in Amsterdam (1566). Zij ‘ziet’ dingen die staan te gebeuren. In die tijd werden mensen met deze gave gezien als heksen en vervolgd. Fye probeert te verzwijgen wat haar dromen voorspellen. Maar als ze haar jeugdliefde weer tegenkomt, wordt ze onvoorzichtiger. En wanneer haar droom uitkomt: de weeskinderen breken uit, zoeken de burgers en het stadsbestuur een zondebok. Voor Fye lijkt het verkeerd af te lopen, maar haar man en dochter zetten alles op alles om haar te redden.
Dit boek heb ik geleend van de bieb, maar eigenlijk zou ik het aan willen schaffen en o.a. bij de historische romans van Simone van der Vlugt in mijn boekenkast willen zetten. In haar dankwoord noemt de schrijfster Simone van der Vlugt als eerste voor haar steun en feedback.

Meer recensies van Gea L