De olifantenfluisteraar

Gea L 31 augustus 2019
Eén van mijn favoriete boeken is In de wildernis van Kobie Krüger, omdat het gaat over een wildpark in Afrika en hoe mensen daar omgaan met hun wilde dieren. Toen ik het boek De olifantenfluisteraar zag, wist ik meteen dat ik die wilde lezen. Mijn favoriete dier is een olifant, dus meerdere redenen om het boek aan te schaffen.
Wat een prachtig verhaal. Ook deze komt in mijn top 25!
Lawrence Anthony neemt een kudde olifanten op in Thula Thula, zijn wildreservaat. Het is geen gewone kudde, maar een kudde die veel problemen veroorzaakt heeft en afgemaakt zal worden als Anthony ze niet opneemt. Hij twijfelt even, maar neemt ze dan onder zijn hoede. Het kost veel tijd, energie, doorzettingsvermogen en heel veel geduld. De olifanten ontsnappen meteen al en zorgen ook verder voor de nodige problemen, maar uiteindelijk komt het goed.
Het is boek is ontroerend en geschreven met veel liefde en humor. Ik heb regelmatig een traantje weg moeten pinken.

Meer recensies van Gea L