Ongeloofelijk maar waar

Gerrie van den Berg 16 januari 2020
Zeitoun was volgens velen naast wat is de wat een van de beste boeken van Dave Eggers. Ik heb al veel boeken gelezen van Eggers en hij weet mij altijd weer te verbazen. Ook bij Zeitoun was dit weer het geval. Ik had de synopsis gelezen en het leek mij wel interessant.

In eerste twee delen kunnen we kort beschrijven als voor en na de ramp. Vanaf deel 3 de vermissing van Zeitoun verbaasde mij. Maar vanaf deel 4 kan je niet voorstellen dat dit werkelijk gebeurd is. Een van de eerder recensies heet al Kafka in New Orleans en dat was precies wat het is.

In Kafka's Proces mag iemand ook niet weten waar hij van beschuldigd wordt en dat leidt tot hilarische toestanden. Als je Kafka lees, dan denk je dit is satire, dit gebeurt niet in de werkelijkheid. Echter Zeiton heeft deze Kafkaainse toestand werkelijk meegemaakt. En dan nog wel in de VS.

Naast de verbazing en het lezen van de een non-fictie is het ook een erg mooi geschreven. Het boek lees erg prettig.
Ik kan dit boek alleen maar aan raden.

Meer recensies van Gerrie van den Berg