Buiten adem sluit ik een serie af, met zicht op de spin-off.

Hehma 15 mei 2021
Ademloos, ben ik deze serie De Dark Elements aan het inhalen, want oorspronkelijk gaf HarperCollins ze uit in 2016. Vorig jaar in 2020 heeft Zomer & Keuning het opgepakt en ik vond ze in de online bibliotheek. Van tijd tot tijd wordt mijn feelgood leeshonger afgewisselt door ander leesvoedsel van het Fantasy kaliber. Ik duik er als het ware in onder en accepteer vanzelfsprekend alle onwerkelijke gebeurtenissen, verzonnen wezens en imaginaire werelden. Het geen volop aanwezig is in deze serie.
Dit is het derde deel, waaraan Jennifer meegaf: "Deze is voor alle fans van Zayne en Roth en voor iedereen die Layla heeft aangemoedigd en verlangde naar een eigen Bambi. Bedankt dat jullie deze reis met mij hebben willen maken."
Je valt gelijk in het verhaal met de ontdekking, dat de beste vriend van Layla in werkelijkheid de Lilin is, de dodelijkste aller demonen. Hij heeft zijn lichaam overgenomen. Wat betekent dat de ziel van Sam zich in de hel bevindt. Layla weet nu wat ze moet doen. Een manier vinden om de Lilin te bestrijden en zorgen dat de ziel van Sam op de juiste plek komt. Layla blijkt inmiddels een byzondere gedaanteverwisseling te kunnen ondergaan, nadat ze in het vorige deel bijna het leven heeft gelaten. Als half demon en half wachter heeft ze die bijzondere gave om met een kus iemand met een ziel vermoorden. Ze zuigt ze als het ware leeg. Voor Roth de demon is dat geen probleem, hij heeft geen ziel. Voor Zayne de wachter is dat een ander verhaal. En ondanks dat ze al bijna een keer te ver was gegaan, maakt dat haar keuze voor een van beide niet makkelijker.
Een keuze die Jennifer indertijd ook aan haar fans heeft voorgelegd. Kies je voor de wachter met de ijsblauwe ogen en de geur van munt of de kroonprins uit de hel met okerkleurige ogen en tattoo's die tot leven komen bij gevaar. Toch is er een moment voor de kus, die smaakte naar wanhoop en vreugde, naar pijn en opluchting, naar het fanatastische nieuwe vooruitzicht van een volgende dag. Layla wordt dus gesteld voor flinke keuzes en elk daarvan heeft concequenties. Maar soms moet je gewoon je hart volgen en vechten met alles wat je in je hebt!
"Je moest ... de wereld redden".... "En dat heb je gedaan. Kijk naar jezelf, jij kleine heldin, je hebt de mensheid van de Apocalyps gered."

Meer recensies van Hehma