Verken en verwonder je over de Grand Canyon in dit historisch verhaal.

Hehma 18 mei 2021
Het is het eerste deel van een drieluik dat vertelt over de vroegere geschiedenis van drie nationale parken van de verenigde staten. Het speelt zich af in de Grand Canyon rond het jaar 1871, waar Meg zich aanmeldt als de ingehuurde fotograaf voor de legerexpeditie naar de North Rim. Dat het eigenlijk haar vader was die dit was aangegaan, laat ze in het midden. Ze houdt van dit beroep, van de manier waarop de wereld zich door de lens van haar camera opende. Haar vader had geweigerd om het feit dat ze een vrouw was hun werk in de weg te laten staan. Maar haar vader was er niet meer. En zij wordt in eerste instantie niet geaccepteerd. Tot dat blijkt dat op korte termijn geen andere mannelijke fotograaf voor handen is. Ervaren genoeg om met hun apparatuur de wildernis in te trekken en de grootsheid van een nieuw territorium vast te leggen. Ze mag mee en de vrouwelijke kok kan als chaperonne dienen. De expeditieleider blijkt Ben te zijn, wiens aanzoek ze indertijd heeft afgewezen. Hij moet op zoek naar een begaanbaar wagen pad en heeft daarnaast de opdracht meegekregen. om te onderzoeken wat er gebeurt is met zijn vader, die weken ervoor niet teruggekomen is van zijn tocht.
Al met al genoeg ingrediƫnten voor een boeiend en soms ook spannend verhaal. Zodat Ben kan zeggen:"Ik weet dat je mijn aanzoek geweigerd hebt, maar ik geloof dat we een weg terug naar elkaar kunnen vinden."

Meer recensies van Hehma