Nederlands op z'n best

Hehma 01 september 2019
Hier is wat mij betreft een talent aan het woord. Hoe je iedere dag weer een vervolg op je verhaal te voorschijn kunt toveren. Want tenslotte ligt de oorsprong in een dagelijks feuilleton op Facebook. Petje af. Vooral vertalingen van liefdesscènes vond ik in het Nederlands soms heel banaal klinken. Ik heb een actrice horen zeggen, dat onze taal vooral een zakelijke taal is. Het Engels is veel romantischer in zijn manier van uitdrukken. Maar Wendy weet de juiste toon te pakken. En zo kan het Nederlands op zijn manier ook heel romantisch klinken. Met dank. Daardoor ga je je eigen taal meer waarderen. Maar ook het feit dat dit verhaal weergeeft hoe wij in Nederland onze liefde beleven. Ik heb op het puntje van mijn stoel het visueel "dikke boek" in vrij korte tijd uitgelezen. Ik miste de hartjes aan de binnenkant van het kaft, omdat het een ingebonden boek was van de bieb. Een eigen exemplaar zit in de planning. Omdat ik de manier van schrijven nog niet los kon laten, heb ik het feuilleton van deel 1 "Baquette met jam voor twee" gevonden op Facebook, en de pagina twee dagen open laten staan om maar niets van het verhaal te missen. En nu verheug ik me elke dag op een deel van "Omkijken naar morgen". Voor mezelf noem ik haar Bella Andre van de lage landen. Mijn favoriete Amerikaanse schrijfster weeft levensperikelen en liefdesscènes heel leesbaar in elkaar. Een gave waarin Wendy wat mij betreft net zo exelleert.

Meer recensies van Hehma