Magisch tintje over dit winterse verhaal

Hehma 21 januari 2023
Magisch, omdat hier in een korte tijdspanne de winterperiode met allerlei byzonderheden in Nederland de revue passeren. Heel herkenbaar als ze in je eigen land plaats vinden, Het jaar 2020, zegt je vast nog wat. Het jaar waarin corona over ons land en over de wereld waaide. contact tussen mensen beperkt was en Sinterklaas in Amsterdam daardoor life werd uitgezonden op AT5. Als dan in hoofdstuk 1 de intocht van Sinterklaas plaats vindt rond november 2020 heeft dat dus iets magisch . Evenals 'It ! giet! oan!' verderop in het verhaal. Sinterkaas en de Kerstman die hetzelfde zijn. En het licht van Kerst wat rustig wacht op het moment dat het wordt omarmt. Zoals de Engelse titel zegt "Together by Christmas.
Lee kwam naar Amsterdam met een baby om te proberen een nieuw leven als fotografe op te bouwen en de hele wereld van oorlogsfotograaf achter zich te laten. Inmiddels is haar zoontje Jasper vijf en maakt zij in haar studio celebrityportretten. Ze houdt anderen op emotionele afstand. Dus als haar relatie met Sam steeds meer inhoud krijgt, zal een mysterieus bericht in een boek en gebeurtenissen uit het verleden hun sporen nalaten en komt alles op losse schroeven te staan. Lee en Sam zullen hun traumatische herinneringen onder ogen moeten zien. Pas dan is er ruimte voor het aangaan van een relatie(s) , waarbij zowel Sinterklaas als de Kerstman een rol hebben. Eind goed al goed. Die kostuums kunnen uiteindelijk beter aan de wilgen hangen.

Meer recensies van Hehma