In alle Staten

Hermi1 24 november 2022
Via de leesclub van de boekenreizigers heb ik In Alle Staten geschreven door Cecile Koops gelezen.
De titel en de cover van het boek spraken mij al meteen aan. Ik was ook wel heel erg benieuwd hoe de titel In Alle Staten was bedoeld. De titel kan namelijk op meerdere manieren worden uitgelegd. Het boek gaat over een groepsreis door de Baltische Staten. Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende perspectieven. Soms staat er bij een hoofdstuk ook een toeristische beschrijving. Hierdoor had ik wel het gevoel met de groep mee te reizen. De schrijfstijl heb ik als plezierig ervaren en ook de personages zijn goed uitgewerkt. Langzamerhand merkte ik tijdens het lezen steeds meer de dynamiek die er in de groep reizigers was en werd de spanning langzamerhand opgebouwd. Je weet dat er wat staat te gebeuren, maar uiteindelijk is het slot toch verrassend.

Meer recensies van Hermi1