Weinig diepgang, wel veel humor en actie.

Hilona Schaft-Mol 06 oktober 2019
Voor Thrillerlezers mocht ik het debuut van Hans Beuker lezen, het eerste deel van een serie boeken met Mack Dime in de hoofdrol.

Ondanks dat het boek vlot en makkelijk te lezen is, had ik erg veel moeite om in het verhaal te komen. In plaats van te genieten van de vele zinnen die doorspekt met humor en een flinke knipoog zijn geschreven, struikelde ik over niet goed lopende zinnen en foutjes en miste ik vooral wat meer diepgang in het verhaal.

Gaandeweg lukte het gelukkig toch om op een meer ontspannen manier het boek verder te lezen.

Ik denk dat dit type boek zeker aanslaat bij een groot publiek. Het verhaal is doordrenkt met actie en humor en kenmerkt zich door korte vlotte zinnen. Als groot muziekliefhebber vond ik de vele quotes uit verschillende songteksten erg leuk gevonden. Het past ook goed in de verhaallijn.
De humor van Hans Breuker is werkelijk geniaal en ik heb regelmatig grinnikend het boek moeten neerleggen.

Kort samengevat: een boek voor de liefhebber van een goed en vlot te lezen actieverhaal, waar niks te gek is, de hoofdpersoon van het type ruwe bolster, blanke pit is, met karaktereigenschappen waar bij mij als vrouw in het echte leven mijn haren omhoog zouden gaan staan, maar die hier in het verhaal de hoofdpersoon tot een interessante persoonlijkheid maken.
Mack Dime, superheld, niet dood te krijgen, in zekere zin ook moraalridder ,bij tijd en wijle ook een ongelooflijk irritante lul, waar je gaandeweg stiekem een beetje van gaat houden.

Fijn dat ik dit boek heb mogen lezen, vooral in het begin flink buiten mijn comfort zone, toch blij met dit boek.

Ik geef het boek 3 sterren.

Meer recensies van Hilona Schaft-Mol