TE MOOI OM WAAR TE ZIJN

Ien Jennekens 24 juli 2020
Annemieke Linders heeft samen met Natasza Tardio haar verhaal op papier gezet. Een waargebeurd verhaal, dat je meetrekt in het leven van Annemieke en je laat meebeleven hoe zij bedrogen wordt door ene Arnoud, die zich zo mooi voordoet en Annemieke en haar drie jongens zoveel belooft, eigenlijk is het te mooi om waar te zijn.
Er is een gezegde dat luidt: als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar.
Toch valt Annemieke voor Arnoud, hij is charmant, liefdevol, zakelijk heeft hij alles goed op orde en hij kan goed opschieten met de drie zoons van Annemieke. Hij biedt Annemieke zelfs een baan aan bij zijn bedrijf, waardoor haar toekomst er nog zonniger uit gaat zien.
Dat alles een grote leugen is, ontdekt Annemieke na een aantal maanden en zij moet alles op alles zetten om haar leven weer op de rit te krijgen, ze kiest voor zichzelf en haar zoons en onderneemt een pittige actie tegen Arnoud.

Het boek heeft op mij veel indruk gemaakt, enerzijds omdat ik mij heb afgevraagd hoe het mogelijk is dat iemand zoiets overkomt. Annemieke is zo eerlijk en open in haar verhaal, zij legt situaties zo goed uit, dat je als lezer begrip krijgt voor haar en haar niet veroordeelt. Het gevoel dat het iedereen kan overkomen, overheerst nu ook bij mij.
Dat er mannen zijn zoals ‘Arnoud’, die anderen zo misleiden en misbruik van anderen maken, is heel triest en ik bewonder Annemieke om haar daadkracht en het feit dat ze hem stevig heeft aangepakt, met behulp van anderen, maar toch. Haar boek verdient aandacht!
Complimenten voor Annemieke Linders en zeker ook voor Natasza Tardio.

Meer recensies van Ien Jennekens