Ijskoude thriller

IngeBrun 06 februari 2020
Winterberg van Kiki van Dijk

Ijskoude thriller

Roos gaat er samen met haar vriendinnen Janet en Katinka even tussenuit. Ze gaan naar het hotel in Winterberg waar Roos vroeger met haar moeder kwam. Na een dag veel skiën en lol samen zijn ze genoodzaakt om binnen te blijven in verband met een sneeuwstorm. Hier ontmoeten ze Frank en Tim, beide journalisten en zijn er om een verslag uit te brengen van een schansspringwedstrijd. Roos en Frank hebben meteen een goede klik. Het is erg gezellig tot het moment dat Roos er achter komt dat haar vriendin een geheim voor haar heeft. Ook krijgt ze een vreemd briefje. Wat is er aan de hand en welke geheimen heeft Winterberg nog meer?

De proloog begint meteen goed en vol spanning. Er word een lichaam gevonden onder het sneeuw. Van wie is het en wat is er gebeurt?

Net als de vorige boeken van Kiki van Dijk, leest ook Winterberg erg vlot. Het is spannend en meeslepend. De hoofdstukken zijn kort en je wil door blijven lezen om alle geheimen te onthullen.

Het verhaal wordt verteld in twee perspectieven namelijk in die van Roos en Frank. Hierdoor leer je ze goed kennen en bouw je een band met ze op. Vooral Frank heeft mijn sympathie. Hij gaat op onderzoek maar krijgt niet veel steun van de bewoners. Ook de andere personages zijn goed neergezet. De omgeving is mooi weer gegeven. Lange tijd blijft het een raadsel wat er met Roos gebeurt is. De spanning wordt langzaam opgebouwd en Kiki van Dijk weet je geregeld op het verkeerde been te zetten, zo ook naar het einde toe. Wanneer je denkt alles te hebben opgelost, heeft de auteur toch nog een geweldige ontknoping die me verrast achter laat. Deze zag ik niet aankomen.

Een geweldig boek en ik kijk uit naar het volgende boek van Kiki Van Dijk
4,5 sterren