episch boek

Ingrid Bilardie 03 april 2023 Auteur
Volgens mijn kinderen is Final Fantasy 14 een epische fantasy rpgame met de beste graphics ooit. Ik game niet, ik lees, maar toen ze me om dit kookboek smeekten werd ik toch nieuwsgierig.

Het verhaal dat zij mij vertelden was dat er een restaurant bestaat dat de gerechten uit de game maakt en verkoopt. Maar tijdens corona kon dat niet. Omdat ze toch mensen wilden laten meegenieten van de gerechten, maakten ze een kookboek waarin alles staat wat in de diner verkocht werd en dus ook in het spel door de karakters gekookt, gekocht of gegeten wordt.

Het is een vreselijk leuk Amerikaans kookboek. De Amerikaanse én Europese maten en hoeveelheden staan erin, dat maakt het alweer een stuk makkelijker. Bovendien zijn de recepten geschreven met een vleugje humor en voorzien van geweldige foto's waar je meteen trek van krijgt en waarop je kan zien wat nou precies de bedoeling van al je kookacties is. Het belangrijkste is natuurlijk dat de recepten goed te volgen en goed uit te voeren zijn. We hebben al verschillende gerechtjes gemaakt. De lemon wafels met curd staan voorlopig als favoriet op nr 1, echt het beste wafels recept ever. Zelfs mensen die beweren dat ze niet kunnen koken krijgen met dit recept precies wat er op het plaatje staat.

Meer recensies van Ingrid Bilardie