loopt als een duister zonnetje

Ingrid Bilardie 14 april 2023 Auteur
Ja, wat kan ik nog toevoegen aan alle recensies. Dit boek is ontzettend spannend en zo vlot geschreven dat je het alleen kan wegleggen als iemand je dwingt. De wereld die Marcel schetst slokt je op en het is zo goed in deze tijd gevoegd dat je alles letterlijk voor je kan zien.

De proloog, op zich al spannend, zet het verhaal op scherp. Dan maken we kennis met Claire en Marcel krijgt het voor elkaar dat ik eigenlijk meteen al van haar houdt. Wat de zich ontvouwende gebeurtenissen natuurlijk nog dramatischer maakt, want je schuift naar het puntje van je stoel als je verder leest.

Die snelle karakterschetstruc haalt Marcel nog een paar keer uit: alle karakters worden met een paar pennenstreken echt. Voeg daarbij de vlotte pen en het soepele taalgebruik en je hebt een boek waar zowel jongeren als volwassenen recht overeind van gaan zitten. Lezen!

Meer recensies van Ingrid Bilardie