Eerste kennismaking met de reeks

Ingrid 05 mei 2023
De auteur Chris Carter werd in Brasilia geboren en groeide op in de Verenigde Staten. Hij studeerde psychologie en werkte als forensisch psycholoog waar hij het gedrag van criminelen bestudeerde. Momenteel is hij fulltime schrijver en woont in Londen. In zijn reeks rond profiler en rechercheur Robert Hunter verschenen tot nu toe twaalf boeken waarvan er vier in het Nederlands vertaald werden en Jager in de nacht is het derde boek. Het boek kan afzonderlijk gelezen worden.

Een onbekende vrouw wordt dood in een verlaten slagerij ontdekt en Robert Hunter met zijn collega Carlos Garcia van het team Moordzaken worden opgeroepen. De lippen en vagina van het slachtoffer zijn dichtgenaaid en de bedoeling hiervan wordt tijdens de autopsie duidelijk. Tijdens hun zoektocht botsen ze op een ander dossier van een vermiste vrouw dat door een privé detective onderzocht wordt en ze beseffen dat de dader het op meerdere vrouwen gemunt heeft. Een race tegen de klok om volgende slachtoffers te redden.

De hoofdstukken zijn heel kort wat het leestempo verhoogt, het langste hoofdstuk telt zeven pagina's. Op het einde van de meeste hoofdstukken is er een cliffhanger zodat men het boek moeilijk kan wegleggen.
Over het hoofdpersonage Robert Hunter komt men niet veel te weten. De focus ligt op de slachtoffers en dader.
Vlotte, beschrijvende schrijfstijl waardoor de spanning opgebouwd wordt. Het plot is spannend, gruwelijk en verrassend.
Het was een eerste kennismaking maar ik kijk uit naar de andere boeken uit deze serie.

Meer recensies van Ingrid