Aangenaam en spannend

Ingrid 24 augustus 2020
De Duitse auteur werd in 1992 geboren en studeerde bibliotheek- en informatiemanagement maar legt zich nu volledig op het schrijven toe. Daarnaast vlogt ze over boeken en films en woont ze met haar gezin in Hamburg.
Het boek is het tweede deel van een serie, na Begin again schreef ze Trust again en in het najaar 2020 wordt Feel again verwacht. Elk deel kan afzonderlijk gelezen worden en het is een afgewerkt verhaal.
Het hoofdpersonage in Trust again is Dawn Edwards, studente en als bijverdienste schrijft ze onder een pseudoniem verhalen. Haar doel is om haar hobby uit te breiden zodat ze ervan kan leven. Ze probeert met vallen en opstaan een relatiebreuk te verwerken maar heeft totaal geen vertrouwen in de toekomst of in de liefde. Maar binnen haar vriendenkring is er Spencer die duidelijk meer interesse voor haar toont. Beiden dragen geheimen met zich mee die mysterieus overkomen en langzaam komt men erachter wat er in hun verleden gebeurd is. De titel van het boek past bij het verhaal omdat het een zoektocht is naar iemand opnieuw vertrouwen bieden.
Meeslepend verhaal vanuit het oogpunt van het hoofdpersonage geschreven. Indien de auteur meerdere invalshoeken had gebruikt dan kregen we een vollediger beeld van Dawn en hoe ze bij anderen overkomt. Het is een beschrijvende, gedetailleerde schrijfstijl die op geen enkel moment als saai of langdradig ervaren wordt door realistische dialogen en een herkenbare situatie. Als lezer leef je van in het begin mee met Dawn, het verhaal is soms grappig door woordspelingen en tijdens het lezen had ik geregeld een glimlach op mijn gezicht. Het was moeilijk om het boek weg te leggen en ik kijk uit naar het derde deel. Als toemaatje krijgt men de playlist van het boek.

Meer recensies van Ingrid