Leuke introductie naar de rest van de serie

IsaBo 29 augustus 2021
Deze recensie is eerder verschenen op https://isaboblog.com. Anne West, Renée Olsthoorn, Saskia M.N. Oudshoorn, Chantal Claassen en Evelien de Raaff, oftewel: Emma Zomer. Samen heeft dit vijftal gewerkt aan deze vrolijke serie. In de Huisgenotenserie maken we kennis met Janne, Esmée, Lydia, Charlot en Eva. Vijf meiden die al jaren samenwonen in eenn studentenhuis. Alle vijf hebben ze een geheel eigen persoonlijkheid en delen ze lief en leed met elkaar.

Voordat ik aan deze serie begon, was ik er van uitgegaan dat elk deel vertelt werd vanuit het perspectief van één van de vrouwen. Vijf delen, vijf vrouwen… Niet zo’n hele gekke redenatie toch? Zodra je echter aan Eén huis, vijf vrouwen begint, kom je er al snel achter dat dit toch anders in elkaar zit! In dit eerste deel wordt er al gelijk aan het begin van elk hoofdstuk van perspectief gewisseld en leer je alle vrouwen direct goed kennen. Dit deel voelde voor mij als een soort introductie waarbij je de karakters van de vrouwen leert kennen, hun carrières en de struggles waar ze mee rondlopen.

Hoewel elke vrouw haar eigen leven leidt, komen de vrouwen ook regelmatig bij elkaar voor een gezellig avondje of advies. De verschillende karakters van de vrouwen komen heel duidelijk naar voren, waardoor je goed kunt volgen vanuit welk perspectief je het verhaal leest. Er worden veel zaadjes geplant voor komende verhaallijnen, waar we vast mee over zullen lezen in de volgende delen.

Meer recensies van IsaBo