Recensie: Liefs uit 1 - Liefs uit Londen - Iris Visser

Iselleleest 03 februari 2024
Al het geloof dat Hannah heeft in de liefde verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer ze tijdens oud en nieuw haar vriend met een ander meisje betrapt. En tot overmaat van ramp wordt ze ook nog eens gedwongen om haar verschrikkelijke baas, de jonge directeur van een groot warenhuis, twee weken lang te assisteren tijdens een zakenreis naar Londen.

Het nieuwste filiaal van hun winkel loopt niet naar behoren en dus zijn ze gedwongen om, samen met een extern ingehuurd marketingteam, in te vliegen. Eenmaal aangekomen in Londen probeert Hannah elk teken dat de stad zich opmaakt voor de meest romantische dag van het jaar uit alle macht te negeren. Het feit dat haar baas een hoogst verwarrende menselijke kant blijkt te hebben én dat de vrouw van het marketingbureau haar wel heel bekend voorkomt, zorgen immers al voor genoeg kopzorgen.

'De enige sport die Dante kent is yoga, en ik verwacht niet dat de warrior-pose hem veel hulp zal bieden als hij het moet opnemen tegen een spierbundel.'

Hoi! Spuitelf hier. Fashionably late to the party. Máár het feest kan beginnen, want ook ik ben binnen. Binnen bij de fanclub van Iris Visser. Wie kent haar nog niet?

Met haar heerlijke schrijfstijl neemt ze je mee naar Londen. Haar geweldige beeldspraak en humor laten je alles om je heen even vergeten. En aan de zijde van Hannah zie je alle hotspots als een film voor je.

Lieve Hannah die het nieuwe jaar niet fijn begint. En dát is een understatement. De ene ramp volgt de andere op als ze ook nog eens 't haasje is als ze samen met Tijn, haar mega aantrekkelijke baas, rond Valentijnsdag naar Londen moet voor werk. Ik moet zeggen dat ík dat niet zo erg vond, want de haarscherpe dialogen tussen die twee waren genieten geblazen. Als vuurwerk. Het knettert. En de chemie is bíjna tastbaar. De aantrekkingskracht onoverkomelijk.

Deze Enemies to Lovers gaf mij precíés waar ik behoefte aan had.
*Ping*
Soms ietwat voorspelbaar, maar dat vond ik helemáál niet vervelend. Het gaat immers om de weg ernaartoe.
*Ping*
Dít is feelgood in optima forma.
*Ping*
Waanzinnig Genoten! Ja, met een hoofdletter G. Punt.
****

Meer recensies van Iselleleest