Janneke Elderbroek Hebban Recensent

Ik mocht dit boek lezen voor de Hebban Feelgood Club en keek er na het lezen van De deal en De fout heel erg naar uit! Maar los van het feit dat ik al nieuwsgierig was, heeft het omslag me nog nieuwsgieriger gemaakt. De kleur, de sfeer die het uitstraalt, heel erg mooi. De mooiste van de serie vind ik, een spetterend einde.

Qua personages krijgen we in dit laatste boek uit de trilogie te maken met wat andere personages dan we gewend zijn. Dat kwam niet onverwacht want door de eerdere delen wisten we al een beetje wat voor type Dean was. Hij is wat losbandig en dan vooral op het gebied van seks en vrouwen. Ook Allie wil actrice worden en komt net uit een vaste relatie. Ook bij haar is al snel duidelijk dat het een pittige meid is en zich enorm aangetrokken voelt tot Dean. Helaas ben ik over deze personages minder enthousiast dan over Hannah, Garrett, Logan en Grace. Ik vond ze door het verhaal heen erg oppervlakkig blijven en dat heeft niet alleen te maken met het pikante gedeelte van het boek. Tot ongeveer op tweederde van het boek vond vooral heel veel over seks gaan en hoe ze langzaam wat meer voor elkaar gingen voelen. Op zich niets mis mee, maar ik had wat meer diepgang verwacht na de vorige twee delen. Op persoonlijk vlak gebeurde er vrij weinig en dat vond ik erg jammer want het zorgde ervoor dat ik niet echt in het verhaal kwam. Met de steamy scènes zit het wel goed in de boek haha! Ik had ook niet heel anders verwacht met Dean in de hoofdrol, maar het was mij toch een beetje too much.

Gelukkig kwam er tegen het einde wel wat meer in het verhaal dan alleen maar slaapkameractiviteiten ;) waardoor mijn aandacht toch werd gegrepen. Dean en Allie twee personages die gemaakt zijn voor elkaar en ik was benieuwd hoe ze de obstakels op hun weg gingen overleven. Ondanks mijn minpuntjes was het wel een fijn boek op te lezen. De pittige dialogen en hilarische situaties maakten me regelmatig aan het lachen.

Ik dacht toch echt dat dit het laatste deel van de serie was, want hallo het heet tenslotte Het einde, maar dat blijkt dus niet waar te zijn! Ik vroeg het me al af want het eindigt toch met een behoorlijke cliffhanger. Ondanks dat dit deel me een beetje tegenviel, kijk ik toch uit naar het volgende deel, want het blijft een heerlijke serie en het is erg leuk om personages uit andere delen weer terug te zien. Het einde was voor mij dus niet helemaal het einde (oh slechte grap!), maar ik blijf deze serie zeker volgen!

Reacties op: Steamy, maar wat oppervlakkig vervolg

Het einde - Elle Kennedy
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,50 Bestel het e-book € 12,99