Feelgood met diepgang

Janneke Elderbroek 20 augustus 2019
Ik mocht dit boek lezen voor de Hebban Leesclub en tot mijn schaamte moet ik toegeven dat het mijn eerste boek van Wendy Brokers is en dat terwijl Baguette met jam voor twee al een jaar in mijn kast staat! Dat boek ga ik hierna dus echt snel lezen. Achteraf gezien had ik het leuker gevonden wanneer ik dat boek eerder had gelezen omdat de personages uit Baguette met jam voor twee weer terugkomen in dit boek. Maar op zich is het ook prima als losstaand deel te lezen.

Wat me als eerste opviel is het prachtige omslag en natuurlijk de hartjes aan de binnenkant van het omslag. Apart wel dat we na het zien van deze zonnige cover al snel terecht kwamen in een ingesneeuwde skihut. Niet iets wat je zou verwachten, maar uiteindelijk klopt het plaatje wel. De titel zelf vind ik helaas iets minder goed bij het boek passen, aangezien het verhaal vooral gaat over veel geheimen en niet echt leugens. Maar dat is een kleinigheidje.

Een verhaal vol geheimen dus wat gepaard gaat met grote ontwikkelingen van de personages. Geheimen komen uit of worden verteld en personages groeien daardoor niet alleen zelf, maar ze groeien ook naar elkaar toe. Prachtig gedaan!

De schrijfwijze van Wendy is erg prettig. Het is vlot, fijne dialogen en alle emoties komen langs. Niet alleen verdriet en boosheid heeft een plaats in het verhaal maar ook zeker humor. Zo heeft het boek mij op meerdere manieren weten te raken. Daarnaast paste de pikante scenes perfect in het verhaal. Ze vulden de dialogen goed aan en de passie spat van de pagina’s.

Het verhaal is goed opgebouwd. De start met een uitgebreide scene in de skihut was misschien wat aan de lange kant, maar het zette goed de basis voor het verhaal. Daarna was er een omgang naar wat snellere ontwikkelingen en meer locaties. Op die manier was de basis voor het verhaal goed gelegd en kon ik me erg in Sofie inleven.

Zoals ik al zei was dit het eerste boek dat ik van Wendy Brokers heb gelezen en ik ben verslaafd! Het heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het is veel meer dan een feelgoodverhaal. Het heeft meer diepgang dan ik had verwacht en er komen serieuze thema’s aan bod, allemaal aan de hand van een prachtig liefdesverhaal. Ik wacht met spanning op het volgende boek!

Meer recensies van Janneke Elderbroek