Heerlijke feelgood

Janneke Elderbroek 06 augustus 2019
Ik mocht dit boek lezen voor de Hebban Feelgood Club en ik had eigenlijk vrij weinig verwachtingen. Dit zou echt typisch een boek zijn die ik zou uitkiezen op het omslag en de titel. Maar stiekem wist ik wel dat het originele boek in het Engels heel erg goed ontvangen was. Op Instagram zie je hem regelmatig voorbijkomen en dan word ik toch wel nieuwsgierig waar de hype over gaat! Daarnaast verwachte ik na het lezen van de omschrijving, een originele feelgood. Twee mensen die zo tegen elkaar strijden en elkaar het licht in de ogen niet gunnen, hoe zou zich dat gaan ontwikkelen en zou het geloofwaardig zijn? Ik was erg benieuwd!

Wat een heerlijke feelgood is dit! Wat me eigenlijk meteen opviel is, hoe snel ik gefascineerd werd door het verhaal. Ik zie het al helemaal voor me hoe ze daar tegenover elkaar zitten allerlei listen en opmerkingen te verzinnen. Maar een ding moet ik wel toegeven: het lijkt me dodelijk vermoeiend om zo te moeten werken, maar het zorgt wel voor een leuk verhaal. De opbouw van de spanning van het verhaal vind ik ook heel goed gedaan. Het zorgde ervoor er veel sneller doorheen was dan dat ik eigenlijk zou willen en ik zat regelmatig (net als Lucy) met rode wangen op de bank haha. Denk bijvoorbeeld aan een lift en een zoen, maar ik zal niets verklappen haha. Al vond ik Lucy soms ook wel heerlijk naïef. Ze vat acties van Joshua soms totaal anders op dan hoe je als lezer ze leest. Daarnaast laat ze ook zien hoe kwetsbaar ze is en soms wat eenzaam. Hoe ze daarmee omgaat vond ik erg mooi om te lezen. Wat mij opviel is de mooie relatie die Lucy met haar ouders heeft. De aandoenlijke gesprekken die ze voeren over Skype zijn een mooie toevoeging aan het verhaal!

Zeker zijn mijn verwachtingen waargemaakt, en meer! Ik heb echt genoten van het verhaal van Lucy en Joshua. Op zich ging ik er met weinig verwachtingen in, maar stiekem toch wel een beetje door de vele berichten op Instagram. Maar ik heb echt meer genoten van dit boek dan ik zou verwachten. Het is origineel, vlot geschreven, verhaal zit goed in elkaar en het is heel erg grappig en soms aandoenlijk. Allemaal ingrediënten voor een fijne feelgood :)

Lees dit boek! Om alle redenen die ik hierboven noem. Ik kan niet wachten op meer van Sally Thorne en misschien ga ik de volgende wel stiekem in het Engels lezen. Hopelijk laat de vertaling niet lang op zich wachten.

Meer recensies van Janneke Elderbroek