Wat mij betreft zeker 5 sterren waard!

Jos Fransen 11 oktober 2019
Is ‘De boerderij’ een thriller of niet, daar valt over te discussiëren, persoonlijk vind ik dit boek van Tom Rob Smith een psychologische en literaire thriller die het niveau van gewoon een goede thriller ver overstijgt. Kind 44 van dezelfde schrijver had mij ook al overweldigd. Tom Rob Smith is niet alleen in staat om een hele spannende thriller te schrijven, maar ook een haarscherp een tijdsbeeld te schetsen, gedachten gangen van personen te laten invoelen, de implicaties van zaken duidelijk te maken, een sfeerbeeld te creëren, je geheel onder te dompelen in iemands belevingswereld etc.
De boerderij (evenals Kind 44) is geen gemakkelijk ontspannende thriller, maar het is absoluut spannend en je wilt zeker weten wat er in het volgde hoofdstuk wordt beschreven, welke wending er mogelijk is, je moet er wat moeite voor doen, maar je moeite wordt beloond.

Meer recensies van Jos Fransen