De reis van je dromen

Jessica 12 augustus 2019

Een verhaal over het volgen van je hart, je dromen. Ongeacht wat je daarvoor achter moet laten.

Dorothea neemt je mee op reis naar Monument Valley , Arizona en vertelt alles over de Navajo-cultuur. Over de ontmoeting met Jamison die haar grote liefde werd en de andere indianen die haar in eerste instantie niet bepaald met open armen ontvangen.
Dorothea weigert echter haar liefde te laten lopen en doet alles om de mensen om haar heen te kunnen plezieren. En zo bij Jamison te kunnen blijven.

Dit boek leert je nooit zomaar op te geven.
Te vechten voor wat je wilt. Maar ook op zijn tijd te genieten van wat je hebt. Van waar je bent. Stil staan en zo nu en dan even om je heen kijken. En af en toe je wensen en eisen bij te stellen.

Dorothea verteld over het aanpassen aan de Navajo-cultuur en dat het zeker niet een van de makkelijkste dingen is. Onbewust ging er toch veel mis.

Ondanks dat ik helemaal in het verhaal gezogen werd en steeds maar door wilde lezen vond ik het op sommige stukjes toch wat saai en langdradig worden. Wat maakte dat ik mij niet 100% verbonden voelde met Dorothea. Soms kwam het meer over als informatief/reis-gids dan als liefdesverhaal. Maar ik ben zeker verliefd geworden op de omgeving. Die foto's erbij was voor mij de kers op de taart.

Ik heb er al met al van genoten, ben heel graag mee op reis gegaan. Ben in staat er hoogstpersoonlijk een kijkje te gaan nemen.
Dankjewel voor deze mooie reis !

"Ahéhee, Hózhó náhásdlíí : May you walk in beauty"

Meer recensies van Jessica