Eyeopener!

Johan Vital 17 augustus 2023
Dat Soenens een niet altijd onbesproken, maar bijzonder onderlegd journalist is, wisten we al. Met dit boek leert hij zijn lezers Amerika kennen op de meest verbluffende, onthullende, vaak zelfs onthutsende manier. Maar steeds ook weer in een meeslepende, doorleefde schrijfstijl. Hier en daar zijn hoofdstukken wat te snel afgehaspeld (bijv. over de Amerikaanse Joden en hun relatie tot Israel), wat mij betreft had hij die erg persoonlijke afscheidsbrief aan zijn vader beter privé gehouden, maar na een kleine 500 pagina's lectuur, moet je Arnon Grunberg gelijk geven: Amerika is een ontwikkelingsland in vermomming! Soenens liet mij de States ontdekken zoals Geert Mak het al een beetje voordeed in Reizen zonder John.
Schitterend werk!

Meer recensies van Johan Vital