Inspirerend en creatief boek voor een lichter leven

Jokie 10 februari 2024
Herlezing. Soms word ik even helemaal zat van al die spullen die ik (weer) om me heen heb verzameld. Dan wil ik het allemaal wat minder, leger, schoner want ik weet inmiddels wel dat het dan ook in je hoofd weer een stuk lichter wordt.
Dus herlas ik dit leuke boek van Lou Niestadt, om mezelf te motiveren weer eens een flinke opruimslag te maken. Het is een boek in de vorm van een art journal, dus vooral tekeningen, met toelichtende tekst. Die tekst is handgeschreven maar ook in verschillende lettertypes en -diktes, dat maakt het wel wat chaotisch. Ik vond het niet zo leuk meer als de eerste keer dat ik het las, maar nog steeds wel een plezier om te lezen en heel herkenbaar allemaal. Ook Lou wil lichter leven, zowel qua spullen als in haar hoofd. Ze geeft ook veel tips voor ouders trouwens. Ik denk dat ik nu maar afscheid neem van dit boek, je moet ergens beginnen met opruimen :-)

Meer recensies van Jokie