Sprookjes 2.0!

jufannesophie 13 augustus 2020
Ik kende deze geweldige ridster al van een verhaal uit de bundel ‘Het Kattenmannetje en andere sprookjes’, maar nu heeft ze een boek voor haarzelf! En wat voor 1.
Een boek met 12 verhalen vol humor:
ze redt een leeuw midden in de stad die wel eens de hort op wilde, maar nu de dierentuin niet meer terug kan vinden door alle gillende mensen. Ze redt een verliefde bakker uit een boom. Ze geeft ridsterles op school en leest zo pestende meisjes de les. Een ridster heeft altijd wat te doen!
Een boek met 12 verhalen vol fantasie:
ze brengt een boos standbeeld terug naar zijn sokkel wanneer hij merkt dat zijn boeken niet goed worden verkocht. Ze bezorgd een reus de dag van zijn leven op de kermis, zonder andere mensen weg te jagen. Een ridster heeft altijd wat te doen!
Maar ook een boek met 12 verhalen waarin je soms een traan wegpinkt:
ze brengt een gestolen schilderij weer terug naar het museum, maar niet voordat oma haar lievelingsschilderij gezien heeft voor ze dood gaat. Soms heeft de ridster alle tijd.

Naast alle humor en fantasie zijn belangrijke normen en waarden prachtig verweven in de verhalen.
Met de geweldig mooie, kleurrijke illustraties is dit boek een avontuur en een feestje om te lezen!

‘Opzij, opzij! Maak plaats voor mij!’

Meer recensies van jufannesophie