Prachtig schrijfdebuut!

jufveronique 31 december 2023
Wauw, wauw, wauw wat een schrijfdebuut van Valerie Vaes. Wie me kent, weet dat een good feel niet onmiddellijk op mijn hoogste boekenplankje ligt. Ik hou meer van thrillers, maar ik werd heel nieuwsgierig naar “De kunst van gelukkig zijn” en wou ik dus zeker lezen. Ik heb genoten van zodra ik die eerste bladzijden swipte. Er was geen moment dat ik uit mijn leesflow werd gebracht. Er waren zelfs tranen bij en dan … ja dan is het voor mij het boek een vijf sterren waard.

Emma heeft alles om naar de buitenwereld over te komen als de perfecte jonge vrouw. Ze heeft een prachtige, creatieve job. Een geweldig lief, waar ze nog niet mee samenwoont. Een supervriendin, waar ze al jaren een heel intense band heeft me opgebouwd. Daarnaast doet ze vrijwilligerswerk en volgt ze samen met Jasmine kookles. Maar door één dramatische wending, komt alles op zijn kop te staan. Heel veel open vragen, die haar uiteindelijk doen beseffen dat niet alles zo evident is. Vindt Emma “de kunst van gelukkig” zijn terug?

Wie al een eindje op instagram vertoeft en verschillende boekenaccounts kent, zal zeker op één of andere manier wel met Valerie Vaes eens in contact geweest zijn.
Deze jonge, veelvuldige, getalenteerde boekblogster schrijft niet alleen prachtige recensies over boeken, ook voor interviews met auteurs draait ze haar hand niet om. En dit allemaal voor een docent wiskunde. Mijn eerste kennismaking met Valerie was bij zo’n boekvoorstelling van Tine Bergen. De manier waarop zij die vragen aan elkaar praatte was een plezier om te volgen. Dat Valerie een schrijfwens had, daar schrik ik helemaal niet van. Maar tussen een wens en het dan ook effectief met succes te gaan doen …. chapeau ….
Proficiat Valerie, uw debuut is voor mij meteen een schot in de roos en smaakt naar meer. Heel nieuwsgierig wat hier zal op volgen.

Meer recensies van jufveronique