Het magische pad .

jufveronique 08 oktober 2023
Mel Hartman heeft me al meerder keren verrast met haar verhalen. “Hotel op de Rots” en “Hotel in de wolken” vond ik twee prachtige, raadselachtige verhalen. En dus was de nieuwsgierigheid naar haar nieuw boek heel groot . Zeker als ik die cover zag. Een donker, mysterieus huis met op het pad ernaar een donker persoon die opvalt door de gloed van licht door haar rode haar. Ik lees bijna nooit de achterflap en deed nu ook niet. Ik laat me liever onvoorbereid doorheen het verhaal leiden. Ik kan daar dan nog zoveel meer van genieten.
Enkel kinderen zijn welkom in het betoverende huis van Abigail. Volwassenen die lopen er gewoon voorbij. Het is een huis die niet lang op dezelfde plaats vertoeft, maar als je er door aangetrokken wordt, heet het huis je welkom. Je kan er terecht met problemen. Abigail zoekt tussen unieke voorwerpen, naar datgene die jou hulp en geborgenheid kan bieden. Abigail woont er samen met haar hond. Hoe lang ze er al is, heeft ze zich nog nooit afgevraagd, maar door verschillende geheimzinnige gebeurtenissen en een ronddwalende volwassene die het huis wel kan zien, komen er heel wat onbeantwoorde vragen in haar op. Abigail is vastberaden om antwoorden te vinden … durf jij samen met haar, haar hond en het raadselachtige huis op zoek gaan naar die antwoorden?
Voor kinderen vanaf 10 jaar die al dromen van geheimzinnige boeken, kan ik “Het magische pad” zeker aanraden. Het is een vlot, lezend boek van 132 pagina’s. Korte hoofdstukken met steeds spannende afsluiters doen je snel doorheen de hardcover bladeren. Dus ook minder leeskrachtige kinderen zullen die ten harte in hun handen nemen. Hij ligt ook supergoed.
Hier en daar vind je een zwart-witte tekening, die het geheimzinnige in het verhaal nog wat bekrachtigen. Maar ook een gewenste aanvulling zijn in het boek.
Dus zijn je kinderen klaar voor een volgende stap in hun leesverhaal? Houden ze van mysterie en een ongelooflijke twist op het einde van een boek? Zijn illustraties niet echt een must meer, maar kunnen ze des te meer genieten van het verhaal? Laat ze dan kennis maken met “Het magische pad” Hun leeshonger zal zeker voor een dag of twee gestild zijn.

Meer recensies van jufveronique