jouw zen moment

jufveronique 28 november 2023
Ik heb enorm genoten van de reis van de kat. Ze heeft me meegenomen naar plaatsen waar ik misschien ook de weg verloren was. Ze heeft me doen stilstaan bij prachtige zen-verhalen. Ze heeft me doen nadenken bij hele wijze woorden.
De illustraties hebben me meegevoerd in het verhaal. Waar ze eerst heel donker overkwamen, werden ze doorheen de reis lichter. Tekeningen die een prachtige aansluiting waren bij de verhalen. Die ook de zen uitstraalden die nodig was.
In het jachtige leven waar wij tegenwoordig allemaal in leven is dit boek een zalige rustplek. Stilstaan bij een wegwijzer en het juiste pad kiezen.
Vriendelijk en dankbaar zijn, zijn de mooiste eigenschappen die je mee kan nemen tijdens je reis. Ze kosten je niks, maar ze brengen je zoveel verder tijdens je zoektocht.
Het boek zet je aan om gebruik te maken van je eigen talenten, die te voeden en ze door te geven aan anderen, in plaats van jaloers te zijn op anderen hun gaven. Tevreden zijn met wat je hebt. Weten wat je ermee moet is zoveel belangrijker.
Vergeet nu en dan ook niet te luisteren naar elkaar. Jouw verhaal weegt soms niet op tegen dat van iemand anders. En weet als jij diegene bent die een luisterend oor zoekt, dat je die dan ook sneller vindt om ook gehoord te worden.
Ieder moment is uniek, koester het, haal er de kracht uit om verder te gaan. Want wat je nu mist, komt misschien nooit meer terug.

Meer recensies van jufveronique