Neem jij ook de vlucht naar “Tzalwelwesie”?

jufveronique 27 november 2023
Na “Helena”, “Zeven Zotgevallen” en “The Nerd Academy” zei ik geen nee om een een nieuw boek van @boekevanlaeken te leren kennen en mee te doen met deze blogtour van @phoenixbooks

Met Dropped heeft Bieke ervoor gekozen om spanning, avontuur en heel wat mysterie te omhullen in een prachtige setting. Via heel wat woordspellingen, humor ( die we van haar gewoon zijn) en verstopte aanwijzingen wist ze ook mijn detectiveskills aan te wakkeren. En daar hou ik wel van.

Ze waren met negen. Negen verschillende jongvolwassenen. Nieuwsgierig naar avontuur worden ze samen gebracht om op reis te gaan. Maar van zodra ze het vliegtuig instappen, wordt al snel duidelijk dat dit een belevenis wordt dat ze hun hele leven zullen meedragen. Het vliegtuig crasht in open zee en de jongeren moeten redding zoeken op een onbewoond eiland. Brengt dit eiland hun wel de bescherming die ze voor ogen hadden?

Nieuwsgierig gemaakt worden door het gebruik van woorden. Zalig! Woorden die je meevoeren in een gedroomde context.Schitterend! Negen verschillende tieners worden tijdens het verhaal in de schijnwerpers geplaatst. Elk krijgt zijn moment om zijn talenten en gebreken aan te spreken in het zoeken naar antwoorden.Jij bent als het ware die tiende persoon die ze nog nodig hebben op het onbewoonde eiland. Je helpt mee zoeken naar antwoorden. Antwoorden die stelselmatig een plaatsje krijgen. Antwoorden die op sommige momenten nog meer vragen doen oprijzen. Je krijgt affectie met bepaalde personages, maar aan sommige zal je je zeker gaan aan ergeren. En waarschijnlijk zullen dat voor jou andere personen zijn, dan die van mij.
De overlevingsdrang van ieder personage wordt op een andere manier naar voor gebracht. Meegevoerd worden op deze manier in het verhaal is klasse. Je bent echt wel heel aanwezig in de verhaal.
Hier en daar wordt een draadje blootgelegd en sleutels tevoorschijn getoverd om geheimen te onthullen, maar niets is wat het lijkt. Dat zal zeker heel wat jongeren aan spreken om dit boek te gaan lezen.
Ben jij de volgende persoon die samen met negen tieners de vlucht naar “Tzalwelwesi” maakt?

Meer recensies van jufveronique