Coud de foudre voor een boekomslag.

jufveronique 04 mei 2024
Aangetrokken tot een boek. Coud de foudre voor een boekomslag. Bij deze was ik onmiddelijk verkocht. Vertel nu zelf, dat ik niet alleen dit gevoel heb. Ik zag het boek meerdere keren passeren, wou er niet aan toegeven, totdat ik hem bij @illonablijlevens zag langskomen.

Wie er zin had in een buddyread? Ik waagde mijn kans en was dolgelukkig dat ik erbij was. Ik was van plan om het eerste deel thuis te lezen en tijdens onze lange rit naar Denemarken zou ik het tweede deel beluisteren. Beiden manieren waren even leuk!

De manier waarop Evie Woods je doorheen de beide tijdslijnen loodste was gewoon uniek. De bewondering van beide vrouwen is doorheen het boek gegroeid. En misschien nog een ietsje meer voor Opaline dan voor Martha. Het luisterboek heeft ook drie verschillende stemmen, wat nog een sterker gevoel heeft dat je de drie personages ook kent.
Een prachtig boek om in te verdwijnen. Tijdens de gesprekken met de leesclub werd het woord : Magische reelgood in de mond genomen. Love it!

Het verhaal zelf speelt zich hoofdzakelijk af in Ierland. Twee vrouwen Opaline en Martha hebben beiden hun struggelingen in het leven. Elk in hun eigen wereld in hun eigen tijdsperk. Door die inkijk in hun leven, ga je met hen gaan meevoelen wat er allemaal speelt. Boeken, manuscripten ; liefde en geluk en een verborgen boekwinkel zijn de verweven rode draad doorheen het verhaal voor beide vrouwen. Een zoektocht die je niet onverschillig laat.
De verborgen boekwinkel moet je gewoon gelezen hebben.

Meer recensies van jufveronique