Naar rechts

jufveronique 04 mei 2024
Rechts.. Links … of die andere links .. altijd grappig als kinderen iets beginnen uit te leggen en dan rechts en links gaan switchen. Heel wat truckjes om het aan te leren. Welk truckje gebruik jij of hebben ze jou aangeleerd? In de klas vraag ik meestal : Met welk hand schrijf je? Rechts? Onthou die en steek gewoon bij Rechts je hand in de lucht waarmee je schrijft… de andere kant is dan links … en net omgekeerd voor wie met zijn linkerhand schrijft dus. Met dit grappige boek van de zeemeeuw Siemon gaan we dus op een hele ongewone manier in het verhaal gaan bladeren. Zalig gewoon.. Siemon, de zeemeeuw is zijn vriendjes kwijtgespeeld toen hij naar de verkeerde “rechts” vloog. Om die terug te vinden, word je telkens enkele bladeren naar links of naar rechts doorverwezen. Op die manier kom je steevast bij andere dieren terecht. Blader je de foute kant uit, klopt het verhaal niet meer. Met dit interactieve prentenboek leert de auteur de lezende ( luisterende) kinderen het verschil tussen rechts en links gaan aanvoelen en gebruiken. Een boek om voor te lezen, samen te lezen of zelf te gaan lezen.
@nicolevanbrummelen heeft een supergrappig verhaal geschreven en geïllustreerd waarin snel duidelijk wordt, waarom het belangrijk is dat je het verschil tussen beide kent. Want je vrienden kwijt geraken, dat wil niemand. Lukt het Siemon ( met jouw hulp ) om zijn vrienden terug te vinden?

Meer recensies van jufveronique