De puzzel wordt weer opgelost

Het is zomer en het is warm in Amsterdam. De kermis staat klaar, maar dit loopt niet goed af voor Jordi. De Cock onderzoekt zijn dood, maar is helemaal geen fan van de kermis. De Cock is in dit deel weer een heerlijk brompot zoals we van hem gewend zijn.

Je zou zeggen dat het na 86 delen wel een beetje voorspelbaar zou worden. Maar het tegendeel is waar, voor mij. Bij elk deel dat ik lees, ben ik weer verrast door de moordenaar. Gelukkig lukt het De Cock altijd om de moord op te lossen. Meestal met behulp van Vledder, maar nu ook met stagiair Lotty. Lotty vind ik een frisse toevoeging aan het team. Erg leuk!

Hoe verder je komt in het boek, hoe meer puzzelstukjes je krijgt aangereikt. Uiteindelijk valt de puzzel in elkaar en is het zo klaar als een klontje wat er gebeurd is. Dat de mensen op de kermis graag hun eigen problemen oplossen en liever niet met de politie praten, werkt niet goed mee. Toch lukt het De Cock met cee-oo-cee-kaa weer.

Een klein minpuntje aan dit boek: op de cover staat een foto van de kermis op de Dam ipv bij de Westergasfabriek ;)

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars