Een fijn boek dat je achter elkaar uitleest

Juliette van Nes 18 mei 2020 Auteur
Vanaf nu zal ik een giraffe (zoals het woord ook in het boek gespeld wordt en de elegantie van het dier mooi weergeeft) met andere ogen bekijken. Na Dikkertje Dap had ik geen aandacht aan het dier meer geschonken.
Zarafa, de giraffe, was een geschenk van de pasja van Egypte aan Karel X van Frankrijk. Karel X was ik ook compleet vergeten. Kortom het boek friste mijn geheugen op alle fronten op. Ook de weg over de route Nationale van Marseille naar Parijs die ik regelmatig ondernam toen ik in Aix-en- Provence studeerde kwam weer naar boven.
Behalve al de herinneringen die het lezen mij gaf is het boek vlot geschreven en sla je de bladzijden snel om om te weten hoe Zarafa en haar begeleiders de tocht beleven. Tijdens het lezen werd de oude heer De Saint-Hilaire steeds sympathieker door zijn de band die ontstond met een van de begeleiders.
Het slot vond ik een beetje saai maar het is zeker een fijne historische roman waar je nog iets van opsteekt.

Meer recensies van Juliette van Nes