Aardig boek, maar hier en daar wat geforceerd

Juliette van Nes 18 augustus 2020 Auteur
Mariet Meester is een fijne schrijfster. Haar boeken lees ik met plezier. In Pingping gaat de hoofdpersoon Lily terug naar de natuur. Ze wil de materialistische maatschappij achter zich later en huurt een woonwagen op het land van boerin Marian om in alle eenvoud te kunnen genieten van het landleven.
Alles gaat anders dan je vermoedt, de titel van het boek is niet voor niets Pingping.

Ik vond het boek een beetje saai. De personen vooral Cor of Corrie teveel cliche, te karikaturaal evenals Ansjeliek, een vrouw die de omgeving van Lily wel wat komt verpesten. De gehandicapte Leonardo komt goed uit de verf. Geweldig zoals die man omgaat met zijn handicap! De communicatie tussen Leonardo en Lily was niet altijd duidelijk, een beetje forceerd kwam het soms over.
De liefde speelt, hoe kan het anders, een rol. Kwam ook wat kunstmatig over.
Het landleven daarentegen wordt beeldend weergegeven. Je voelt de klei en ruikt de koeienstront en je voelt de vermoeidheid van de boerin.
Al met al een aardig boek dat een fijn beeld geeft van het landleven.

Meer recensies van Juliette van Nes